چرا استرس می گیریم و چرا ژل رویال مانع از استرس می شود

 

اینکه استرس چیست و چرا استرس می گیریم بسیار مهم است تا بتوانیم با توجه به دلیل بروز این مشکل، به فکر روش کاهش استرس باشیم. مصرف ژل رویال یکی از این روش ها است.


بعضی از ما انسان‌ها به خاطر کوچکترین تغییر در محیط زندگی و اجتماعی دچار استرس می‌شویم. بعضی از افراد حتی با شنیدن نزاع خیابانی و صداهای بلند دچار استرس خواهند شد. استرس اگرچه به عوامل روحی و روانی وابسته است؛ اما در بسیاری از مواقع نیز ممکن است وابسته به شرایط بدنی فرد باشد. در هر صورت برای مقابله با استرس، باید علت بروز استرس را متوجه شویم.

پیدا کردن دلیل استرس هم راهکاری برای غلبه بر استرس است و هم می توان از این اطلاعات برای پیشگیری از استرس استفاده کرد. البته استرس همیشه هم بد نیست. آنچه که ممکن است دردسر ساز باشد، استرس بد و مخرب است. استرس بد حتی ممکن است باعث حملات قلبی و مغزی یا به فلج شدن فرد منجر شود.

مصرف مواد طبیعی، تقویت روحیه، تفکرات مثبت و راهکارهای فراوانی برای جلوگیری از استرس یا کنترل این مشکل وجود دارد. کافی است علت و دلیل بروز استرس را بدانید تا بتوانید دقیق تر با آن مبارزه کنید. انتخاب راه های غلبه بر استرس تنها زمانی امکان پذیر است که دیدگاه جامعی نیست به علت ایجاد بروز استرس داشته باشید.

یکی از بهترین راهکارها برای درمان استرس و کنترل علایم استرس، استفاده از مواد خوراکی است. مواد خوراکی که هم به تقویت روحیه کمک می کنند، هم باعث رفع افسردگی می شوند و هم آرامش بخش هستند، اصولا گزینه خوبی برای مدیریت استرس محسوب می شوند. گل گاو زبان یکی از بهترین دمنوش ها برای کاهش استرس است. علاوه بر این، ژل رویال نیز به عنوان یک ماده طبیعی از چند جهت می تواند بر روی برخی از انواع استرس اثرگذار باشد.

چرا استرس به سراغمان می آید؟
دلایل مختلفی را می توان نام برد که علت و دلیلی برای ایجاد استرس باشند. با این حال برخی از دلایل شایع تر هستند. برخی از اصلی ترین دلایل بروز استرس را در ادامه یم توانید بخوایند.

شهرنشینی
شهر نشینی یکی از علت‌های بروز استرس در افراد است. زیرا با وجود اینکه این افراد به شلوغی خیابان‌ها و پیاده‌روها و بوق‌های ممتد ماشین‌ها عادت دارند، ولی بازهم در معرض استرس قرار می‌گیرند. زیرا در شهرها آلاینده‌ها و ذرات معلق آلوده در هوا بسیار زیاد است. این موضوع باعث می‌شود سلامت افراد شهرنشین به خطر افتد و استرس را در آنها بالا ببرد.

به طور کلی زندگی شهرنشینی استرس زا است. کار کردن در شهر می تواند باعث ایجا استرس باشد. از استرس اخراج شدن تا استرس عدم صحیح کار کردن. این نوع استرس ها را در روستاها و شهرهای کوچک کمتر می بینیم. کلا زندگی روزمره شهری مملو از استرس است. چراکه زرق و برق بیشتر باعث تحرک ما برای رسیدن به رویاهای بزرگتر می شود و همین موضوع خود علتی بر استرس زایی است.

یکجا نشستن
افرادی که مجبور هستند ساعت‌های زیادی روی صندلی محل‌کار بنشینند و یا افرادی که مدت‌های زیادی را جلوی تلویزیون می‌گذرانند و تحرک ندارند، این افراد مستعد گرفتن بیماری‌های مانند سرطان و دیابت و استرس هستند. یکجا نشستن نیز شما را به یک فرد مضطرب تبدیل می‌کند. بهتر است اگر کارهای پشت میز نشینی دارید، حتما در برنامه خود ورزش، گشت و گذار در طبیعت و... را بگنجانید.

مصرف خوراکی های چرب مثل فست فودها
مصرف مواد غذایی پر چرب مانند فست فودها که باعث افزایش وزن و قند خون می‌شود نیز بر ایجاد استرس روی افراد تاثیر خواهد گذاشت. با مصرف داروهای ضد استرس هم اگر برنامه غذایی درستی نداشته باشید اثر داروها بسیار کم بوده و شما بازهم مضطرب خواهید شد. سبک زندگی به ویژه نوع غذایی که می خورید در کاهش استرس اثرات مستقیمی دارد.

* در تحقیقاتی که روی موش‌ها انجام شده نشان می‌دهد در مدتی که موش‌ها از مواد غذایی ناسالم استفاده می‌کردند، بسیار عصبی بوده و میلی به فعالیت نداشتند. زمانی که رژیم غذایی آنها اصلاح شد، مجددا به حالت عادی خود بازگشتند.

ژل رویال یکی از بهترین مواد غذایی است که می تواند برای برطرف کردن مشکلات خوراکی به ویژه عوارض چربی بر بدن اثر بگذارد. یکی از دلایلی که از ژل رویال برای درمان استرس استفاده می شود نیز همین است. اگر عادت به مصرف مواد غذایی پرچرب دارید، مصرف منظم ژل رویال به صورت دقیق می تواند بر روی کاهش عوارض این غذاهای چرب و مضر اثرگذار باشد.

دردهای شکمی
دردهای شکمی و کم اشتهایی و مشکلات روده تحریک‌پذیر از عوامل ایجاد استرس هستند. افرادی که دچار بیماری روده تحریک‌پذیر هستند، بیشتر از دیگران در معرض ایجاد استرس قرار می‌گیرند و در این بین خانم‌ها بیشتر از بقیه در معرض استرس هستند. جالب است که خود استرس عاملی برای تشدید بیماری روده تحریک پذیر و کولیت است.

ژل رویال و بره موم هر دو به این مشکل کمک می کنند. بره موم یک ماده فوق العاده عالی برای رفع سندرم روده تحریک پذیر است. ژل رویال هم با آرامش اعصاب می تواند هم به رفع استرس کمک کند و هم از تشدید سندرم روده تحریک پذیر جلوگیری کند. البته برای مصرف ژل رویال در این شرایط بهتر است با متخصص طب سنتی مشورت کنید.

محیط و شرایط پرتنش
قرار گرفتن در محیط‌های شلوغ و پرازدحام مانند ایستگاه‌های اتوبوس و مترو، دیدن نزاع‌های خیابانی و سرو صداهای بلند، مشاجرات مداوم در محل کار و قرارگیر در زمان و مکان های پر استرس مثل شب های امتحان، باعث می‌شود شما به فردی مضطرب و پر استرس تبدیل شوید. تا جایی که امکان دارد از اینگونه محیط‌ها دور شوید و یا اینکه خود را آرام کرده و خونسرد باشید.
برای رسیدن به آرامش در این شرایط، میل کردن شربت عسل بسیار مفید است. استفاده از دمنوش گل گاوزبان نیز در این شرایط می تواند گزینه خوبی باشد. مصرف ژل رویال هم برای آرامش اعصاب و هم برای کاهش استرس توصیه می شود.

سردرگمی
زمانی که شما نمی‌توانید درست تصمیم بگیرید که حتی در برخی موارد روزمره انتخاب های درستی انجام بدهید، دچار استرس می شوید. استرس باعث کاهش تمرکز شده و هورمون‌های آن به مدت طولانی در مغز باقی می‌مانند.

کمبود برخی مواد در بدن
تحقیقات دانشمندان نشان داده است که یکی از دلایل بروز استرس، کمبود برخی ویتامین ها و مواد معدنی در بدن است. نبود برخی از این ویتامین ها باعث کاهش عملکرد دقیق مغز می شود و همین موضوع علت اصلی استرس و اضطراب در شرایط مختلف است. اگر توان بدن شما به اندازه کافی نباشد، حتی به دلیل تیک تاک ساعت هم استرس می گیرید.

یکی از دلایلی که بسیاری از متخصصین طب سنتی و طب اسلامی برای درمان استرس اقدام به تجویز عسل طبیعی و ژل رویال می کنند نیز همین موضوع است. مصرف عسل و همینطور مصرف ژل رویال کمک می کند تا بسیاری از کمبودهای بدن تامین شوند. نیازی به صمرف مولتی ویتامین ندارید؛ ژل رویال غنی از انواع ویتامین ها است و مواد و ترکیبات درون ژل رویال، جذب این ویتامین ها در بدن را نیز ساده تر می کنند.

اینکه استرس چیست و چرا استرس می گیریم بسیار مهم است تا بتوانیم با توجه به دلیل بروز این مشکل، به فکر روش کاهش استرس باشیم. مصرف ژل رویال یکی از این روش ها است. همانطور که اشاره کردیم، ژل رویال جلوی بسیاری از دلایل بروز استرس را می گیرد و همین موضوع به برطرف کردن استرس کمک می کند.

 

-